Dolar 32,2020
%-0.22
Euro 35,0069
%-0.22
Altın 2.498,740
%1.32
Bist-100 10.644,00
%3.14

Pzt

-8°

Sal

-12°

Çar

-3°
Player yükleniyor...

MEHMET ÖZGÜR ÜRETEN İBB’NİN ULAŞIM FAALİYETLERİ HAKKINDA BİLGİ VERDİ

  • İstanbul Gündemi
  • 02.02.2021 - 18:04

Konuşmasında otobüs sisteminin İETT çatısı altında toplanmış olmasının İstanbul halkı adına çok önemli bir gelişme olduğunu belirten CHP Ümraniye Meclis Üyesi Mehmet Özgür Üreten, “Yolcu sayısı garantili, amiyane tabirle “ballı hatlar”, özel halk otobüslerine devredilmiş durumdaydı. Örneğin, daha önce sarı renkli 500 T otobüsü göremezdiniz. Artık şoförler müşteri kaçırıyorum derdinden kurtulacak. Denetim ve planlama tamamen İETT’de olacak. Filodaki araç sayısı 6 binin üzerine çıkacak” dedi.


'OTOBÜS ULAŞIMI İETT ÇATISI ALTINDA'


Ulaşımın çok fazla paydaşı olan bir konu olduğunu belirten Üreten, İstanbul’da; 70 bin servis, 6 bin minibüs, 16 bin taksi, 6 bin otobüsün sürecin içinde olduğunu söyledi. “Bir ulaşım programında, planlamada, sadece bir paydaşa dokunup diğerlerine dokunmassanız kaos yaratırsınız” dilen Üreten;  “İstanbul Büyükşehir Belediyemiz şimdi; Raylı sistemlerin sayısını arttırıyor, raylı sistemlere entegre şekilde, özel halk otobüslerini İETT çatısı altında birleştirip onlara destek oluyor ve bunlarla bağlantılı olarak da minibüs hatlarını organize ediyor.


Özel halk otobüsleri ve erguvanlar İETT’ye bağlanıyor. 3 bin İETT otobüsü yanına 3 bin 41 tane daha ekleniyor. Mevcut durumda; yolcu sayısı garantili, amiyane tabirle “ballı hatlar”, özel halk otobüslerine devredilmiş durumdaydı. Yolcunun; yani gelirin az olduğu, kilometrenin fazla, yani maliyetin yüksek olduğu hatlar, İETT sorumluluğundaydı. Örneğin, daha önce sarı renkli 500 T otobüsü göremezdiniz” ifadelerini kullandı.


“TEK KURTULUŞ RAYLI SİSTEMDİR” 

 

Metrobüs hatlarının başta 400 bin yolcu taşıması planlandığını fakat bugün 1 milyonun üzerinde yolcu taşıdığını söyleyen Üreten, “Bu yüzden, İstanbul toplu ulaşımının yegane çıkışı Raylı sistemlerdir. İstanbul Büyükşehir Belediyemiz de ulaşım stratejisinin ana aksını raylı sistemler üzerine kurgulamıştır. Bu yönde, İstanbul Büyükşehir Belediyemizin ve Ekrem Başkanın, 10 adet yeni metro hattı ve yapımı durmuş olarak devir alınan metro hatlarının, tekrar inşasına başlanması için, sarf ettiği çaba hepimizin malumudur. 25 yılın ortalaması yılda yaklaşık 5 kilometre Metro yapılırken, şu an 4 katına çıkarıldı, yani yılda yaklaşık 20 kilometre Metro inşatı yapılır hale gelindi” dedi.


HIZRAY HAKKINDA DETAYLI VERİLER


İnşaat çalışmalarına başlanması planlanan yeni HızRay projesi hakkında da konuşan Üreten şunları söyledi: “Bu, Sabiha Gökçen Havaalanından Halkalı’ya kadar, 11 istasyonu olan, İstanbul’u bir uçtan diğer uca kadar kat edecek 63 kilometrelik bir metro hattı. 55 dakikada yolculuğun tamamlanması planlanıyor. Günlük 1 milyon yolcu taşıması öngörülüyor. 12 metro hattı ile entegre olacak. Boğazın, denizin; yaklaşık 80 metre altından geçiş sağlanacak. Ortalama taşıma hızı yaklaşık 80 kilometre olacak. Yüksek hızlı tren ile de entegrasyonu mevcut olup, HızRay ile 3 havalimanı birbirine bağlanacak. 
Hızray’ın 11 istasyonluk yolculuk rotasında Ümraniye FinansMerkezi durağı da mevcut olup, birincil derece kapsama alanında Ümraniyemiz dahil 12 ilçeye ve bugünkü nüfusa göre 6 milyon 300 bin yurttaşımıza hizmet verecek.”


İETT HATLARINDA ÜMRANİYE AYARI


Mehmet Özgür Üreten geçtiğimiz bir buçuk senelik süre zarfında İett’nin Ümraniye’de de gerek muhtarlıklar, gerekse de vatandaşlardan gelen talepler dahilinde çeşitli düzenlemeler gerçekleştirdiğini söyledi. Üreten, bu düzenlemeleri şu şekilde sıraladı:


“22 UM Tepeüstü/Altınşehir Metro - Yeni Sahra Metro otobüs hattı seferlerine başladı. Bu hat; Tepeüstü, Ihlamurkuyu, CemilMeriç, Altınşehir, MehmetAkif, Tatlısu, Yenişehir ve Finanskent Mahallelerimizi kapsayan ve ilçemizde yaşayan yurttaşlarımızı metro duraklarına taşımak üzere planlanmış bir hat olup, ring sefer olarak çalışmaya başlamıştır.


11 P Emek Mahallesi - Üsküdar hattının belirlenen bazı seferleri gelen talep üzerine, Yukarı Dudullu Mahallemiz Nato Yolu Caddesi’nden geçmeye başladı.


14 D Dumlupınar/KazımKarabekir - Kadıköy hattının ilk durağı KazımKarabekir CemEvi durağı oldu. Ulaşım yollarınının eğimi yüksek olan ve manevra alanı yetersiz olan bu bölgede, durağın fiziki olarak oluşturulması esnasında Ümraniye Belediyemiz gereken tüm saha düzenlemelerini, başta Fen İşleri Müdürlüğümüz vasıtasıyla olmak üzere gerçekleştirmiştir. 


11 D İnkılap Mahallesi - Üsküdar ve 14 DK İnkılap Mahallesi - Kadıköy hatlarının, sabah ilk seferlerine Hekimbaşı Mahallemiz durakları da ilave edilmiştir.
Yine 3 sene sonra ilk defa yapılan, kapalı otobüs durakları ihalesi sonrası ilçemizde 30 adet İett durağı kapalı durak formatına geçirilecek. Gönül ister ki her durak kapalı format olabilsin fakat gerek kaldırım genişliği, gerekse de engelli yurttaşlarımızın kullanabilme şartları dahilinde gereken tespit çalışmaları İett birimlerimiz tarafından yapılmıştır. Bu kapalı durakların sahada yapım çalışmaları başlamıştır.” 


“ŞOFÖRLERİMİZ CAN TAŞIYOR, ANLAYIŞLI OLALIM”


“İstanbul Büyükşehir Belediyemizin, şimdiki veya önceki yönetimlerini kapsamayan, bir kaç olumsuz konunun da kısaca altını çizmek isterim.   


Marmaray’a binilince önceden sadece 3 Buçuk Lira aktarma parası ödeniyordu. Daha önce Metrobüs’e bindi, Metrobüs’ten indi; Marmaray’a bindi ve gideceği yere gittinin toplam maliyeti 7 liraydı. Bugün aynı güzergah, son durağa kadar gidilirse, yolcuya maliyeti 11 Lira 25 Kuruş. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD), zarara uğradığı gerekçesiyle dava açtı ve davayı kazandı. Sonuç itibari ile vatandaşlarımıza, daha önce yapılan aktarma iadesi de, bu yüzden kaldırılmış oldu.


Son haftalarda, İett şöförlerimizin maruz kaldığı fiziki saldırılar oldu. Öncelikle kendilerinin; bizleri ve yakınlarımızı, kısaca can taşıdıklarını; günde yüzlerce yolcuya hizmet ettiklerini ve bunun yüzlerce dertli insanla muhatap olmak demek olduğunu, unutmamamız gerektiğini hatırlatmak isterim. Son derece zor bir iş yapıyorlar. Şöförlerimize karşı daha anlayışlı olmaya çalışalım.” 

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yorumlar
Yeniden eskiye
Eskiden yeniye
Öne çıkanlar

Bu habere hiç yorum yapılmamış... İlk yorum yapan sen ol.