Dolar 32,2020
%-0.22
Euro 35,0069
%-0.22
Altın 2.498,740
%1.32
Bist-100 10.644,00
%3.14

Pzt

-8°

Sal

-12°

Çar

-3°
Player yükleniyor...

'ULAŞIM HER ŞEYDEN ÖNCE TEMEL BİR İNSAN HAKKI OLARAK DEĞERLENDİRİLMELİDİR'

  • İstanbul Gündemi
  • 28.05.2021 - 09:33

2020 yılı faaliyet raporunu hazırlayan başta bürokratlar olmak üzere tüm emeği geçenlere  teşekkür eden Çelik, ‘pandemi döneminin gizli kahramanları’ dediği İETT şoförlerine de ayrıca teşekkür etti.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu önderliğinde, tüm bağlı kurumlar ve tüm meclis üyeleriyle birlikte bu kadim şehre hizmet etmeye çalıştıklarının altını çizen CHP’li Meclis Üyesi  Av. Filiz Öztürk Çelik, “Sadece bugünü, yarını değil gelecek kuşakları da düşünerek çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı planlıyoruz.” ifadeleriyle meclis üyelerine seslendi. 

“Bir kentin uygarlık ölçüsü o kentte yaşayan insanların toplu ulaşım araçlarını nasıl ve ne kadar kullandığı ile paralel değerlendiriliyor. Bunun içinde İETT gibi kurumların toplu ulaşımı tercih edilen, kaliteli, güvenli, konforlu, ekonomik ve hızlı bir noktaya taşıması gerekiyor.” 

Ulaşım konusunda başarılıyız diyebilmenin şartlarından birinin de tüm bu ulaşım sisteminin birbirine entegre edilmesi olduğunu ifade eden Çelik, İETT’nin bu konuda azami performansla çalıştığını ve ulaşımın her şeyden önce temel bir insan hakkı olarak değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizdi. 

ÇARPIK KENTLEŞME ULAŞIMA ERİŞİMİ OLUMSUZ ETKİLİYOR

Filiz Öztürk Çelik, 1980’lerden itibaren İstanbul’un ulaşım ağlarının hızlı ve çarpık kentleşme neticesinde talan edilip yapılaştığını ve ne yazık ki kenti yönetenlerin ortak akılla yapılacak, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirlik ilkelerini gözeten kent planlaması ile ulaşım sorununun üstesinden gelinebilecekken, gayrimenkul sektörü yoluyla dünya pazarına açılması çabaları, yaşam kaynakları, kültürel ve doğal değerleri ile ulaşıma erişimini olumsuz yönde etkilediğini belirtti. 

Filiz Öztürk Çelik, İETT tarafından covid-19 sürecinde yolcu memnuniyetine ilişkin Otobüs, Metrobüs, Adabüs, Tünel ve Nostaljik Tramvay kullanan 7451 yolcu ile yüz yüze yapılan ve raporlaştırılan bir araştırmanın sonuçlarını paylaştı.  

* İETT araçlarının en çok tercih edilme nedenleri hız ve konfor 

* Her 10 yolcudan 4’ü İETT araçlarını işe gidip gelmek amacı ile kullanıyor. 

* Adabüs ve nostaljik tramvay daha çok sosyal ihtiyaçlar için kullanılıyor. 

* Makul bekleme süresi ile istasyonda/durakta bekleme süresi arasındaki farkın en açık olduğu araç grubu otobüs olarak görülüyor. 

* Her 10 yolcudan yaklaşık 7’sinin İETT’den aldığı ulaşım hizmetlerinden memnun olduğu tespit edilmiştir. 

* Tünel yolcularının neredeyse tamamının tünel hizmetlerinden memnun olması dikkat çekicidir. Otobüs için memnuniyet düzeyi ise en düşük olup, alarm vermektedir. 

* Yolcuların ulaşım hizmetlerinden memnun kalma nedenleri arasında «konfor» ve «hıza» yönelik unsurlar ön plana çıkmaktadır. 

* Yolcuların ulaşım hizmetlerinden memnun kalmama nedenleri arasında «yolcu yoğunluğunun fazlalığı» ile «şoförlere yönelik unsurlar» ön plana çıkmaktadır. 

* Covid-19 sürecinde araçların ve durakların hijyen koşullarından memnuniyet düzeyinin Covid-19 öncesine göre arttığı belirlenmiştir. Bu durum, İETT’nin Covid-19 sürecinde aldığı hijyen önlemlerinin yolcular tarafından yeterli bulunduğunu göstermektedir. 

* Covid-19 sürecinde araçların sefer sıklığından memnuniyet düzeyinin Covid-19 öncesine göre arttığı tespit edilmektedir. Bu durum, yolcuların beklentisine göre sefer sıklığının yeterli görülmesi şeklinde değerlendirilmelidir. 

* Tünelden istek ve beklentiler arasında ‘Wi-Fi bağlantısı’ dikkat çekmektedir. 

* Son 1 yılda İETT’ye şikayet te bulunanların oranı son derece düşük olmakla beraber; şikayet oranının otobüs ve metrobüs için yükseldiği görülmektedir. Şikayetde bulunan her 5 yolcudan yaklaşık 2’si şikayetlerin çözüldüğünü belirtmektedir. 

* Her 5 yolcudan yaklaşık 4’ü İETT’yi başarılı bir kurum olarak değerlendirmektedir. Tünel, nostaljik tramvay ve adabüs yolcularının İETT’yi başarılı bulma derecesi genel ortalamanın üzerindedir. Metrobüs ve otobüs yolcularında -memnuniyetin düşmesine paralel biçimde- İETT’yi başarılı bulma düzeyi düşmektedir. 

* İETT yolcularının neredeyse tamamı İETT’ye güvenmektedir. İETT yolcularının neredeyse tamamı İETT’yi tavsiye etmektedir.

GÖKSENİN AKTAŞ - İSTANBUL GÜNDEMİ

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yorumlar
Yeniden eskiye
Eskiden yeniye
Öne çıkanlar

Bu habere hiç yorum yapılmamış... İlk yorum yapan sen ol.